دانلود تحقیق نظریه های جامعه شناسانه در رابطه با اخلاق و نظام اخلاقی با فرمت ورد
دانلود تحقیق نظریه های جامعه شناسانه در رابطه با اخلاق و نظام اخلاقی با فرمت ورد
هدف از این تحقیق بررسی نظریه های جامعه شناسانه در رابطه با اخلاق و نظام اخلاقی با فرمت docx در قالب 84 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 84 |
حجم | 187 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | علوم اجتماعی |
توضیحات کامل
هدف از این تحقیق بررسی نظریه های جامعه شناسانه در رابطه با اخلاق و نظام اخلاقی با فرمت docx در قالب 84 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
فهرست مطالب
نظریه های جامعهشناسی
2-3-2- 1- عاطفهگرایی
2-3-2-1-1-اخلاق به مثابه امر قدسی
2-3-2-1-2- اخلاق، مرز میان کنشهای عقلانی و غیر عقلانی
2-3-2-1-3- اخلاق به مثابه عاطفه تعمیمیافته
2-3-3- 2- منفعتگرایی(مادی معیشتی)
2-3-3- 3- عقلگرایی
2-3-3- جمعبندی نظریههای علمی اخلاق
2-3-3- 1- دیالکتیک جهان اجتماعی
2-3-3- 1-1- قلمرو نهادی جهان اجتماعی
2-3-3- 1 - 2- قلمرو نمادی جهان اجتماعی
2-3-3- 1 – 3- قلمرو فردی جهان اجتماعی
منابع
نظریههای جامعهشناختی، اخلاق را پدیدهای اجتماعی میبینند و طبیعی است که در تبیین آن بر جامعه و عوامل اجتماعی تأکید کنند، ولی از آنجا که اخلاق خود پدیدهای چندبعدی و منتشر است که به صورتهای مختلفی نمودار میشود، جامعهشناسان نیز وجوه متفاوتی از آن را برجسته میبینند. البته زمینه های وجودی و معرفتی متفاوت جامعهشناسان نیز در اتخاذ رویکردهای متفاوت به اخلاق دخیلاند. در میان نظریههای جامعهشناختی میتوان سه رویکرد عاطفهگرایی، مادی ـ معیشتی و عقلانی را رصد نمود.
دورکیم از محدود جامعهشناسانی است که به طور مستقل دربارۀ اخلاق اندیشیده و نوشته است. هدف او تأسیس علم اخلاق برای جوامعی است که از دنیای گذشته و اخلاقیات آن بریده است و باید با اخلاقیات جدید سر و سامان یابد. این علم میگوید، جوامع جدید، اخلاق خاص خویش را پدید میآورند، همچنانکه جوامع گذشته، اخلاق خاص خود را پدید آوردند. از نگاه دورکیم هر نظام اخلاقی یک دستگاه قواعد رفتار است و قواعد اخلاقی نیز انواعی دارد: اخلاق روزمره، اخلاق حرفهای، اخلاق مدنی، اخلاق قراردادی. اما همۀ فنون قاعدههایی دارند که چگونگی رفتار را مشخص میکنند. پس قواعد اخلاقی چه تفاوتی با قواعد دیگر دارند؟ دورکیم با پیروی از کانت پاسخ میدهد که قواعد اخلاقی الزام آورند، ولی او میخواهد تبیینی علمی و تجربی از اخلاق ارائه کند و البته برخلاف ادعای کانت، مدعی است مفهوم تکلیف به تنهایی تمامی معنای اخلاق را پوشش نمیدهد و برای کامل کردن آن باید علاوه بر تکلیف، مطبوعیت یا دلپذیری را نیز به آن افزود. پس وجه صوری اخلاق همان تکلیف و الزام کانت است و وجه محتوایی آن دلپذیری است. عقل و عاطفه با هم، امر اخلاقی را شکل میدهند.
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود