فایلین

پاورپوینت,تحقیق,گزارش کار,دانلود پاورپوینت,نمونه سوال,پرسشنامه,دانلود فایل,فروشگاه دانلود فایل

فایلین

پاورپوینت,تحقیق,گزارش کار,دانلود پاورپوینت,نمونه سوال,پرسشنامه,دانلود فایل,فروشگاه دانلود فایل

پاورپوینت,تحقیق,گزارش کار,دانلود پاورپوینت,نمونه سوال,پرسشنامه,دانلود فایل,فروشگاه دانلود فایل

تحقیق درباره اضطراب و روابط آن با متغیرهای دیگر

 

هدف از این نوشتار تحقیق درباره اضطراب و روابط آن با متغیرهای دیگر می باشد.


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 39
حجم 93 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی


توضیحات کامل

 

هدف از این نوشتار تحقیق درباره اضطراب و روابط آن با متغیرهای دیگر می باشد.

 

 

بی شک یافتن تعریفی جامع و مانع برای اضطراب دشوار است. در واقع، مشکل اساسی توافق بر سر تعریف است که در رشته های مختلف به دشواری صورت می گیرد. روان شناسان و جامعه شناسان تعریف مربیان و روان پزشکان هیچ کدام را جامع و مانع نمی دانند. در حقیقت هر کدام تعریفی را که گروه دیگر ارائه کرده اند، نمی پذیرند و آن را نارسا و ناکافی می دانند. می توان گفت که بیشتر تحقیقات انجام شده در مورد اضطراب توسط روان شناسان انجام گرفته است. همچنین باید در نظر داشت که آنان در میان حالات عاطفی بیشتر از هر حالت دیگر، به اضطراب پرداخته اند  (پیاژه ، 1376).

 

 


لانگ  (1988) یک الگوی سه نظامی از اضطراب پیشنهاد کرده است که در شناخت تعاریف بالقوه مختلف اضطراب کمک زیادی نموده است، اضطراب ممکن است بر حسب تفکر، به عنوان مثال «من ترسیده ام»، احساسات جسمی یا احساسات، مانند افزایش ضربان قلب، عرق کردن، تنش یا بر حسب رفتارها، نظیر اجتناب از یک موقعیت یا فرار کردن تعبیر و تفسیر شود. نیمرخ اضطراب در اشخاص مختلف بر حسب اینکه کدام نظام بیشتر متاثر است متفاوت خواهد بود، این سه نظام با هم پیوستگی دارند و تأثیر مستقیمی بر همدیگر می گذارند (به نقل از خاکسار، 1387).

 

 

   کاویانی، جواهری و بحیرایی در تحقیق با عنوان اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی در کاهش افکار خود آیند منفی، نگرش ناکارآمد، افسردگی واضطراب که بر روی 65 دختر دانشجو انجام دادند به این نتیجه رسیدند که این روش در کاهش افسردگی، اضطراب، نگرش ناکارآمد و افکار خودآیند مؤثر است همچنین این روش می تواند در پیشگیری از افسردگی و اضطراب نقش داشته باشد آنها در پژوهش خود دریافتند ذهن آگاهی به وسیله ی «آموزش کنترل توجه» مؤثر واقع می شود و از عود و بازگشت افسردگی و اضطراب پیشگیری می کند. 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

2-6-اضطراب    3
شکل 2-1: مدل سه نظامی اضطراب    5
2-6-1-ظاهر عمومی و رفتاری فرد مضطرب    5
2-6-2-علائم اضطراب    5
2-6-3-توصیف بیماران مضطرب    6
2-7-مبانی رابطه بین متغیرها    7
2-8- پیشینه تحقیقات    15
2-8-1-تحقیقات داخلی    15
2-8-2- پیشینه تحقیقات خارجی    21
منابع و مآخذ    27


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی